Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Titanic linkgyűjtemény linkjeinek képes leírásai - keresés a linkek között: A Titanic - Bermuda [2. oldal]
részletek »

Titanic képes leírás: A Titanic - Bermuda [2. oldal]

Képes leírás

Itt vagy: titanic.tlap.hu » Képes leírás
Keresés
Találatok száma - 80 db
A Titanic megtalálói

A Titanic megtalálói

1986-ban új fejezet kezdődött a Titanic történetében. A benne szereplő férfiak és gépezetek még nem is léteztek, amikor a Titanic elsüllyedt. A Woods Hall Oceonográfiai Intézettől érkezett az Alvin kutató tengeralattjáró, és Dr. Robert Ballard geológus és tengerkutató. Ballard évtizedeken keresztül arról álmodott, hogy ő lesz az, aki felfedezi a Titanic roncsait.

A Titanic roncsainak megtalálása

A Titanic roncsainak megtalálása

1985. szeptember 1-én Jean-Louis Michel és Robert Ballard vezette mélytengeri kutatócsoport Új-Foundland partjainál megtalálta a híres Titanic óceánjáró roncsait. A hajó akkor már több mint 70 éve feküdt az óceán mélyén.

A Titanic teljes története

A Titanic teljes története

A White Star hajóstársaság Titanic óceánjárója - a világ addigi legnagyobb vízi járműve - 1912. április 10-én indult első útjára az angliai Southamptonból New Yorkba. A kettős fenekű hajótestet tizenhat, egymástól vízhatlan fallal elzárt rekeszre osztották. Azt hitték, elsüllyeszthetetlen. Több mint 2200 főt szállított. Az első osztály kabinjait sok jól ismert személy foglalta el - John Jacob Astor ezredes és ifjú arája, továbbá Archibald W. Butt őrnagy (William Howard Taft amerikai elnök tanácsadója), Isidor Strauss volt kongresszusi képviselő és a Macy nagyáruház vezérigazgatója, valamint J. Bruce Ismay, a White Star hajóstársaság ügyvezető igazgatója. A fedélköz zsúfolt hálótermeiben több mint hétszáz bevándorló tartott az ígéret földje felé. - See more at: http://www.rd.hu/A_Titanic_teljes_t%C3%B 6rt%C3%A9nete#sthash.DE1bWm29.dpuf

A Titanic testvérhajói: az Olympic és a Britannic.

A Titanic testvérhajói: az Olympic és a Britannic.

A White Star Line úgy határozott, hogy három egyforma hajót épít a Harland és Wolff tervei alapján. Ezek a hajók később az 'Olympic', 'Titanic', és 'Britannic' nevet kapták. Teljesen szokványos volt, hogy a hajózási társaságok több hajót építenek azonos tervek alapján. Nagy pénzeket tudtak megtakarítani azzal, hogy a mérnökök csak egy tervet készítettek, de ennél sokkal fontosabb volt, hogy így a hajózási társaságok 'rendszeres heti szolgáltatást' tudtak nyújtani.

A Titanic története

A Titanic története

1912. április 2-án a Titanic készen állt a kipróbálásra, és kihajózott az Ír-tengerre. A próba sikeres volt. Smith kapitányt bízták meg a hajó irányításával. A hajó hamarosan elindult első, és egyben utolsó útjára.

A Titanic tragédiájára emlékezik a Hajózástörténeti Múzeum

A Titanic tragédiájára emlékezik a Hajózástörténeti Múzeum

A Titanic és Caprathia - emlékezés egy magyar orvosra című kiállításon felidézik Lengyel Árpád életútját személyes tárgyak segítségével. Látható díszkard, szurony, orvosi táska, számos fénykép, és megtekinthetik az érdeklődők a Titanic túlélőiről készített feljegyzéseket is. Emellett kiállítják a hajó kicsinyített mását is - mondta Farkas Judith, a zebegényi magángyűjtemény igazgató tulajdonosa.

A Titanic utasai

A Titanic utasai

A Titanic utasainak listája, mely az első és egyetlen útjára vonatkozik. A Titanic óceánjáró 1912. április 10-én déli 12 órakor indult el Southampton kikötőjéből New York felé az úszó palota 2228 utassal. Útja során 1912. április 14-én, vasárnap 23:40-kor a hajó jéghegynek ütközött, és április 15-én, hétfőn, az ütközés után két órával és tíz perccel, 02:20-kor kettétörve elsüllyedt. A hajótörésben 1517 ember veszett oda. Az első osztályon utazók közül a nőknek 94%-a, a férfiaknak 31%-a menekült meg. A fedélzetközben utazó nőknek 47%-a, a férfiaknak 14%-a maradt életben, vagyis 210 személyzettag, 126 férfi, 317 nő és 52 gyermek menekült meg, összesen 705-en élték túl a katasztrófát, ez körülbelül a hajón utazóknak az egyharmada.

A Titanic utolsó napja

A Titanic utolsó napja

Száz éve, 1912 április 15-én történt minden idők leghíresebb hajókatasztrófája, a Titanic elsüllyedése. Az évfordulón kövesse az Indexszel percről percre az utolsó napot és a tragikus eseményeket, ismerje meg a hajót, amely az emberi nagyravágyás és elbizakodottság szinonimája lett!

A Titanic zenészei

A Titanic zenészei

Miután a Titanic április 14-én éjfél előtt pár perccel jéghegynek ütközött és süllyedni kezdett, a zenekar elkezdett játszani, hogy segítsen megőrizni az utasok nyugalmát, miközben a legénység a mentőcsónakokba segítette őket. Sok túlélő azt állította, hogy a végsőkig játszottak. Mivel a zenekar egyetlen tagja sem élte túl a katasztrófát, arról hogy mit is játszottak legendák születtek.

Hirdetés
A világ legnagyobb hajó katasztrófája

A világ legnagyobb hajó katasztrófája

Sokan a cím állítására bizonyosan felkapják a fejüket. A világ legnagyobb hajó katasztrófája és 'Wilhelm Gustloff'? Szinte mindenkinek, aki a hivatalos történetírás műveit olvassa, annak a világ legnagyobb hajó katasztrófájaként rögtön a 'Titanic' története jut az eszébe. Igen, ezt a hajókatasztrófát már valóban rengetegszer feldolgozták, csak filmből ez idáig négy készült a történetből. A 'Titanic' elsüllyedésekor 1517 ember veszett oda. Ez valóban nagyon nagy szám, de én most egy olyan tragédiáról szeretnék egy képet felvázolni, amelyben szerény becslések szerint is, az áldozatok száma 6000 és 9000 fő közé tehető! Ráadásul a döntő többségük nő és gyermek volt...

A Wilhelm Gustloff tragédiája

A Wilhelm Gustloff tragédiája

A ZDF német közszolgálati televízió a közelmúltban bemutatta a sajátgyártású, nagyszabású, látványos két részes dokumentum filmjét a német történelem egyik legfájóbb emlékének, Wilhelm Gustloff személyszállító hajó elpusztításának emléket állítva. A Wilhelm Gustloff tragédiája a világ közvéleménye előtt néhány évvel ezelőttig teljesen ismeretlen volt. Egy szovjet tengeralattjáró 1945. január 30-án elsüllyesztette a fegyvertelen hajót, melyen a fedélzetén lévő 10.500 főből - szinte kivétel nélkül polgári személyek voltak - 9.300 fő lelte halálát a jéghideg tenger hullámai között. A fegyvertelen hajó elsüllyesztését kezdettől fogva mély hallgatás övezte: az oroszok talán azért hallgattak, mert nem állt érdekükben a civilek életét kioltó dicstelen haditett emlegetése, a német hadvezetés pedig nem kívánta fokozni az amúgy is elharapózó pánikhangulatot. A későbbiekben pedig a szörnyű mészárlás - hasonlóan sok más, a II: Világháborúban elkövetett borzalomhoz hasonlóan - tabunak számított.

Adatok

Adatok

Írországban, Belfastban építették. 1902-ben kezdődtek a munkálatok. A hajó szélessége a törzsénel két bérháznyi, hosszúsága 269 méter volt, annyi, mintha 22 londoni emeletes buszt tennénk egymás után. A hajó burkolatát alkotó acéllapokat 3 000 000 szegeccsel rögzítették. A hajón úszómedence, törökfürdő és lift is volt. Minden részében a legjobb minőségű anyagokból készült. 1912. április 10-én déli 12 órakor indult el Southampton kikötőjéből New York felé az úszó palota 2207 utassal. Négy nappal az indulás után jéghegynek ütközött és elsüllyedt. Körülbelül 1500 ember veszett oda. Az első osztályon utazók közül sokan megmenekültek, a hajó gyomrában utazó szegény kivándorlóknak sokkal kevesebb esélyük volt eljutni a mentőcsónakokig. A mentőcsónakokban nagyjából az utasok felének jutott volna hely, ez akkoriban kivételesen jó aránynak számított. A tragédia magyar vonatkozása A Titanic segítségére siető hajó - a brit Carpathia - hajóorvosa magyar volt: dr. Lengyel Árpád, aki a megmenekült utasoktól hálából emlékérmet kapott. Visszatérés a Titanicra A hajóra dr. Robert Ballard talált rá kb. 4000 méter mélyen az Atlanti-óceán fenekén. Ezután kincsvadászok többször kifosztották a luxushajót. Ballard célja, hogy a Titanic roncsát védett emlékhellyé nyilvánítsa.

Aknára futott és elsüllyedt

Aknára futott és elsüllyedt

A hajóskapitány lélekjelenléte akadályozta meg a tömegszerencsétlenséget Szombaton, az esti órákban eleinte borzalmasnak látszó szerencsétlenség híre érkezett a budapesti révkapitánysághoz. A hír szerint a Budapest- Apatin között közlekedő személyhajójárat termes hajója, az 'Erzsébet királyné' Kisapostag határában víziaknára futott és elsüllyedt.

Az Estonia katasztrófája

Az Estonia katasztrófája

Tíz évvel ezelőtt, 1994. szeptember 28-án Finnország déli partjainál egy Tallinnból Stockholmba tartó észt utasszállító hajó elsüllyedt. A Estonia több mint 900 utasából alig néhányan élték túl a tragédiát.

Azonosították a Titanic első tisztjének tárgyait

Azonosították a Titanic első tisztjének tárgyait

Az Atlanti-óceán négy kilométeres mélységében fekvő Titanic roncsaiból évekkel ezelőtt előkerült leleteket William Murdoch tárgyaiként azonosították - ő volt az elsüllyedt hajó első tisztje. A tárgyak - köztük egy cipőkefe, egy borotva, valamint egy pipa - az elsők, amelyek teljes bizonyossággal az első tiszthez köthetők; ez külön jelentőséget kölcsönöz az évekkel korábbi felfedezésnek. James Cameron 1997-es filmjében megvesztegethető semmirekellőként ábrázolták Murdoch karakterét, aki két emberrel is végez, majd kétségbeesésében öngyilkos lesz a süllyedő hajón. A történelmi emlékezet viszont úgy tartja, hogy ő adott parancsot a jégheggyel való ütközés elkerülésének megkísérlésére, majd önzetlenül cselekedett, amikor a mentőhajókba terelték az embereket.

Azonosították a Titanicot elsüllyesztő jéghegyet

Azonosították a Titanicot elsüllyesztő jéghegyet

Ismét 'felbukkant' a 90 éve történt tragédia okozója - egy újból megvizsgált fotón. Az Európában valaha is megrendezett legnagyobb Titanic-kiállításon, a skóciai Dundee városában tárják a nagyközönség elé azt a fényképet, amelyen szakértők szerint egészen bizonyosan a hajóóriást elsüllyesztő jéghegy látható.

Bermuda háromszög - Mary Celeste

Bermuda háromszög - Mary Celeste

Mary Celest története: Az első hajó, amelynek esete felkavarta a közvéleményt, a Mary Celeste volt. 1872-ban az Atlanti óceánon a New Yorkból Gibraltárba tartó Del Gratia kapitánya egy furcsa hajóra lett figyelmes. Egy háromárbocos hajó teljes vitorlázattal furcsán halad a vízen. A közelébe érve a távcsövön semmi mozgást nem láttak a fedélzeten, és semmilyen jelzésre nem reagált a hajó. A Del Gratia legénysége miután átszállt a titokzatos hajó fedélzetére, ott senkit sem talált. A fedélzet tiszta, dulakodásnak, harcnak vagy viharkárnak semmi nyoma: a legénység és a kapitány kabinjában példás rend, csak az avatott tengerészszemnek feltűnő jelekből (néhány kötél állása és egyéb jelek) utaltak arra, hogy a hajó napok óta irányítás nélkül haladt.

Tuti menü