Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Elsüllyedt hajók képes leírás - Titanic.tlap.hu
részletek »

Elsüllyedt hajók - Titanic.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: titanic.tlap.hu » Elsüllyedt hajók
Keresés
Találatok száma - 25 db
800 éve elsüllyedt hajót emeltek ki a tengerből

800 éve elsüllyedt hajót emeltek ki a tengerből

Egy különleges óriás acélkosár segítségével kiemeltek pénteken a Dél-kínai-tengerből egy 800 éve elsüllyedt kereskedelmi hajót porcelánokkal és ritka antiktárgyakkal a gyomrában. A Nanhaj-1 (Dél-kínai-tenger-1) elnevezésű hajó Kína déli partjainál süllyedt el 60-80 ezer tárggyal a fedélzetén - idézte Vo Csian-csenget, a mentési munkálatokat irányító régészt pénteken az Új-Kína hírügynökség.

A Balaton Titanicja

A Balaton Titanicja

A 'Balaton Titanicjaként' emlegetett Pajtás hajó 1954. május 30-án felborult. A Pajtás csavargőzös kora délelőtt futott ki a balatonfüredi hajóállomásról. A közelben éppen vitorlásverseny zajlott, s az utasok - hogy jobban láthassák a viadalt - a hajó egyik oldalára tódultak. Az éppen kanyarodó jármű megdőlt és elsüllyedt. Szemtanúk szerint a partról is hallani lehetett az utasok segélykiáltásait. Huszonhárman meghaltak, ötvenhatan megsérültek. A korabeli sajtó nem számolhatott be a tragédiáról, ezért a közvélemény csak három évtized múltán értesült a tömegszerencsétlenségről.

A Drina gőzös katasztrófája a Dunán

A Drina gőzös katasztrófája a Dunán

Április hetedikére virradó hajnalon borzalmas hajószerencsétlenség történt a Dunán Tass község közelében: a Drina személyszállitó gőzös, melyen közel 400 utas volt, összeütközött a Sophie hajóval. A Drina léket kapott, és másodpercek alatt elsülyedt az egész második osztályu kabinrésze. Az egy évvel ezelőtt a Zrinyi hajóval történt katasztrófára emlékeztető szerencsétlenségnek a hozzávetőleges számitások szerint közel 100 halottja lehet.

A Dunakanyarban egy 480 éve elsüllyedt kincseshajót találtak

A Dunakanyarban egy 480 éve elsüllyedt kincseshajót találtak

Szenzációs felfedezésként egy 480 éve hullámsírban megbújó dunai hajó maradványait jelezték a műszerek a Dunakanyarban, az egyedülálló lelet további feltárásához most szponzorokat keresnek - közölte a kutatást irányító búvár-régész.

A Szent István csatahajó

A Szent István csatahajó

1918. június 10-én hat óra tizenkét perckor, a Premuda-sziget előtt elsüllyedt Magyarország egyetlen csatahajója. A csatahajó neve Szent István volt. A flotta személyi állományának adataiból az derül ki, hogy 30 százaléka volt magyar nemzetiségű. A haditengerészet 1911-ben bízta meg a néhány éve alakult Ganz és Tsa. Danubius Gép- Vagon és Hajógyár Rt.-t egy 20 ezer tonnás csatahajó építésével. A hajót 1914-ben, még a háború kitörése előtt Szent István névre keresztelték, és ez a vízi jármű volt az eddigi magyar hadihajó-építés legnagyobb alkotása.

A Szent István csatahajó elssüllyesztése

A Szent István csatahajó elssüllyesztése

Október 2-án a Szent István csatahajó elsüllyesztésének 90. évfordulója alkalmából kegyeleti merülés végrehajtásával búvárok emléktáblát helyeznek el a hajó maradványainál az Adriai-tengerben. A Ganz-Danubius fiumei hajógyárában épített Szent Istvánt 1914-ben bocsátották vízre, mint az Osztrák-Magyar Monarchia legmodernebb hadihajóját. Első és egyben utolsó harci bevetésére 1918. június 9-én éjjel futott ki egy kötelék tagjaként azzal a céllal, hogy feltörjék az Otrantói-szorosban lévő olasz tengeri blokádot.

A Szent István csatahajó története

A Szent István csatahajó története

Póla (ma Pula) kikötőjében állomásozott az Osztrák-Magyar Haditengerészeti Flotta. Itt végezték el a javításokat, innen indultak lőgyakorlatra. A flotta hajóit osztályokba sorolták, a Szent István a csatahajók újabb nemzedékéhez, a Tegetthoff tengernagyról elnevezett osztályba tarozott.

A Titanic betétdala szólt a Costa Concordián

A Titanic betétdala szólt a Costa Concordián

A katasztrófa több részlete is megegyezik a száz évvel ezelőtti tragédiával, ráadásul a múlt pénteki hajótörés egyik túlélőjének rokonai is utaztak a Titanicon. Az egyik, már azonosított magyar áldozat, a hajó zenekarában hegedülő Fehér Sándor pedig hősies viselkedésével írta be magát a külföldi médiába.

A Titanic testvérhajói: az Olympic és a Britannic.

A Titanic testvérhajói: az Olympic és a Britannic.

A White Star Line úgy határozott, hogy három egyforma hajót épít a Harland és Wolff tervei alapján. Ezek a hajók később az 'Olympic', 'Titanic', és 'Britannic' nevet kapták. Teljesen szokványos volt, hogy a hajózási társaságok több hajót építenek azonos tervek alapján. Nagy pénzeket tudtak megtakarítani azzal, hogy a mérnökök csak egy tervet készítettek, de ennél sokkal fontosabb volt, hogy így a hajózási társaságok 'rendszeres heti szolgáltatást' tudtak nyújtani.

Hirdetés
A világ legnagyobb hajó katasztrófája

A világ legnagyobb hajó katasztrófája

Sokan a cím állítására bizonyosan felkapják a fejüket. A világ legnagyobb hajó katasztrófája és 'Wilhelm Gustloff'? Szinte mindenkinek, aki a hivatalos történetírás műveit olvassa, annak a világ legnagyobb hajó katasztrófájaként rögtön a 'Titanic' története jut az eszébe. Igen, ezt a hajókatasztrófát már valóban rengetegszer feldolgozták, csak filmből ez idáig négy készült a történetből. A 'Titanic' elsüllyedésekor 1517 ember veszett oda. Ez valóban nagyon nagy szám, de én most egy olyan tragédiáról szeretnék egy képet felvázolni, amelyben szerény becslések szerint is, az áldozatok száma 6000 és 9000 fő közé tehető! Ráadásul a döntő többségük nő és gyermek volt...

A Wilhelm Gustloff tragédiája

A Wilhelm Gustloff tragédiája

A ZDF német közszolgálati televízió a közelmúltban bemutatta a sajátgyártású, nagyszabású, látványos két részes dokumentum filmjét a német történelem egyik legfájóbb emlékének, Wilhelm Gustloff személyszállító hajó elpusztításának emléket állítva. A Wilhelm Gustloff tragédiája a világ közvéleménye előtt néhány évvel ezelőttig teljesen ismeretlen volt. Egy szovjet tengeralattjáró 1945. január 30-án elsüllyesztette a fegyvertelen hajót, melyen a fedélzetén lévő 10.500 főből - szinte kivétel nélkül polgári személyek voltak - 9.300 fő lelte halálát a jéghideg tenger hullámai között. A fegyvertelen hajó elsüllyesztését kezdettől fogva mély hallgatás övezte: az oroszok talán azért hallgattak, mert nem állt érdekükben a civilek életét kioltó dicstelen haditett emlegetése, a német hadvezetés pedig nem kívánta fokozni az amúgy is elharapózó pánikhangulatot. A későbbiekben pedig a szörnyű mészárlás - hasonlóan sok más, a II: Világháborúban elkövetett borzalomhoz hasonlóan - tabunak számított.

Aknára futott és elsüllyedt

Aknára futott és elsüllyedt

A hajóskapitány lélekjelenléte akadályozta meg a tömegszerencsétlenséget Szombaton, az esti órákban eleinte borzalmasnak látszó szerencsétlenség híre érkezett a budapesti révkapitánysághoz. A hír szerint a Budapest- Apatin között közlekedő személyhajójárat termes hajója, az 'Erzsébet királyné' Kisapostag határában víziaknára futott és elsüllyedt.

Az Estonia katasztrófája

Az Estonia katasztrófája

Tíz évvel ezelőtt, 1994. szeptember 28-án Finnország déli partjainál egy Tallinnból Stockholmba tartó észt utasszállító hajó elsüllyedt. A Estonia több mint 900 utasából alig néhányan élték túl a tragédiát.

Bermuda háromszög - Mary Celeste

Bermuda háromszög - Mary Celeste

Mary Celest története: Az első hajó, amelynek esete felkavarta a közvéleményt, a Mary Celeste volt. 1872-ban az Atlanti óceánon a New Yorkból Gibraltárba tartó Del Gratia kapitánya egy furcsa hajóra lett figyelmes. Egy háromárbocos hajó teljes vitorlázattal furcsán halad a vízen. A közelébe érve a távcsövön semmi mozgást nem láttak a fedélzeten, és semmilyen jelzésre nem reagált a hajó. A Del Gratia legénysége miután átszállt a titokzatos hajó fedélzetére, ott senkit sem talált. A fedélzet tiszta, dulakodásnak, harcnak vagy viharkárnak semmi nyoma: a legénység és a kapitány kabinjában példás rend, csak az avatott tengerészszemnek feltűnő jelekből (néhány kötél állása és egyéb jelek) utaltak arra, hogy a hajó napok óta irányítás nélkül haladt.

Britannic

Britannic

A Brtitannic eredeti neve Gigantic lett volna, de a Titanic elsüllyedése után inkább megváltoztatták. Ez a hajó 1914-ben készült el, de a háború miatt egyből 'besorolták' a háború szolgálatába, és kórházhajóként működött. Sebesült katonákat szállított Görögországból Angliába. Csupán három sikeres útra volt lehetősége, majd egy német torpedótalálat miatt, a testvéréhez hasonlóan, elsüllyedt. Érdekes, hogy az 1912-es tragédia után csámos technikai újítást hajtottak végre a hajón: megmagasították a vízzáró rekeszeket, és duplafalúra építették az egész hajót, mégis elég volt 40 perc az elsüllyedéshez. A Titanic 2 óra 40 perc alatt merült el. Félelmetes egybeesés, hogy ugyanott sérült meg a két hajó. A kapitány a találat után még megpróbálta a hajót a partokhoz vezetni -beindítatta a motorokat. Igen ám, a dözben már leengedtek pár mentőcsónakot, amelyek a vízből kiemelkedett hatalmas hajócsavarok közelében voltak, így párat odaszívott az örvény, és ledarálta őket, emberestül... A hajó állítólag lőszereket is szállított, de ezt még nem tudták bebizonyítani. Jelenleg a Görög partok közelében nyugszik, 400 méteres mélységben, at oldalára borulva. A roncsot Jacques Cousteau találta meg a '70-es években. Itt tervezik a világ első tenger alatti hajóroncs-múzeum létrehozását.

Elsüllyedt hajók, Mária királyné kincsei

Elsüllyedt hajók, Mária királyné kincsei

Harsányi Zoltán vagyok,természetet és történelmet szeretö ember. Nagyon érdekel a Dunakanyar történelme,és rejtélyes vadregényes tája. Barátaimmal sokat sátorozunk Dömös környékén,élvezve jó idöben a táj szépségét,jó levegöjét,és lakosainak vendégszeretetét. Észrevettem hogy apadásnál nagyon sok cseréptöredéket,vasszegeket,iszkábaszege ket,és cseréppipákat lehet találni. Ahogy a víz mozog,mindig sodor valami érdekes dolgot a partra.Ezt az oldalt is azért hoztam létre,hogy bemutassam az általam lelt tárgyakat,és felhívjam régészeink,és a történelmünket kedvelö emberek figyelmét erre a páratlan lelőhelyre.

Hajószerencsétlenségek, hajókatasztrófák

Hajószerencsétlenségek, hajókatasztrófák

Az átlag magyar olvasónak, a címben szereplő hátborzongató szavak hallatán, a Titanic vagy a Lusitania gőzösök esete, magyar vonatkozásban a Szent István csatahajó süllyedése jut eszébe. Való igaz, ezek a legelhíresültebb esetek, de ezeken túl számtalan összeütközés, hajótörés, hajótűz és eltűnés fordult elő, melyeknek magyar hajó, vagy magyar tengerészek estek áldozatául. S ha ezek nem is jelentettek országos gyászt, a szerencsétlenül jártak hozzátartozói számára szinte feloldhatatlan, a család egészét sújtó tragédiát okoztak.

Tuti menü